1966
Terug naar overzicht

Volkswagen introduceert de nieuwe Polo

De nieuwe Polo is gepresenteerd. De zesde generatie van deze bestseller valt op door zijn nieuwe design, het aanmerkelijk ruimere interieur en een cockpit met de modernste digitale gemakken. De nieuwe Polo is er met TSI- (benzine), TGI- (aardgas) en TDI- (diesel) motoren en met assistentiesystemen die tot nu alleen in grotere Volkswagens verkrijgbaar waren.
  
De zesde generatie van de bestseller van Volkswagen (inmiddels zo’n 14 miljoen verkochte exemplaren, zelfs 16 miljoen inclusief alle afgeleide varianten) is qua grootte op alle fronten gegroeid. Dat vertaalt zich in duidelijk meer interieur- en bagageruimte. De inhoud van de kofferruimte groeide met 25 procent, van 280 tot 351 liter. Toch is de Polo nog altijd compact: hij is 4,05 m lang (huidige Polo: 3,97 m), 1,75 m breed (1,68 m) en 1,45 m hoog (1,45 m). De wielbasis maakt een forse sprong en meet nu 2,56 m (2,47 m). Om een idee te geven: de wielbasis van de zesde generatie Polo is ruim 5 cm langer dan die van een Golf van de vierde generatie uit 1997. Daardoor én door slimmer gebruik van ruimte biedt de Polo aanzienlijk meer interieur- en bagageruimte (+21 l) dan de Golf 4.
 
Sportiever en krachtiger design
Volgens Klaus Bischof, hoofd Design van Volkswagen, heeft de toepassing van het MQB-platform ook positieve gevolgen voor het design van de nieuwe Polo: “De proporties zijn nu nog beter. De Polo komt volwassen en zelfverzekerd voor de dag. Hij is progressief, hedendaags en vriendelijk. Ons doel was om de Polo een sportiever en krachtiger uiterlijk te geven met behoud van zijn herkenbaarheid. Hij is er nu uitsluitend in vijfdeursuitvoering. Met zijn looks én met zijn toptechnologie is hij helemaal van nu.”
 
Hightech assistentiesystemen
Dat de nieuwe Polo tot de meest vooruitstrevende compacte auto’s ter wereld behoort, komt ook tot uiting in het brede aanbod assistentiesystemen. Vele ervan waren tot nu toe voorbehouden aan de Golf en/of de Passat. Zelfs de basisuitvoering van de nieuwe Polo beschikt al over het afstandswaarschuwingsysteem Front Assist met City Emergency Braking en Voetgangersherkenning. Ook de automatische afstandsregeling Adaptive Cruise Control (ACC) is leverbaar. Deze is nu in te schakelen bij snelheden tot 210 km/u. In combinatie met de DSG-transmissie biedt het ACC ook een Stop & Go-functie. Nieuwe opties zijn Lane Assist met dodehoekherkenning en Rear Traffic Alert en het semiautomatische inparkeersysteem Park Assist. Hierbij is een ‘manoeuvreerfunctie’ inbegrepen. Deze biedt bescherming tegen kleine, maar vaak dure parkeerschades. Keyless Acces is ook beschikbaar.
 
Interieur in harmonie met digitale wereld
In de Polo debuteert de nieuwe generatie van het Active Info Display. Het digitale instrumentenpaneel is nu nog helderder en makkelijker in gebruik dan ooit. Voor het eerst is het mogelijk om met slechts een knop op het stuur te switchen van menu. Ook krijgt de Polo de beschikking over de nieuwste infotainmentsystemen met displays van 6,5 tot 8,0 inch. Dankzij het heldere glas is ook hun uiterlijk net zo geavanceerd als dat van high-end smartphones. Het cleane, hightech karakter van het interieur wordt in de Polo Highline en GTI onderstreept door standaard fraaie sfeerverlichting en afwerkingsdetails met keus uit vele kleuren.
 
De marktintroductie staat in Nederland voor eind oktober gepland.


Deel de actie:

Bekijk hier onze
lease acties!

Duurzame mobiliteit

Vergelijk
uw
leaseofferte
Wij doen u vrijblijvend een concurrerend aanbod
Ik wil een