747

FAQ

Onderstaand een overzicht van enkele veel komende vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stel hem gerust. Bel 088 607 70 99 of mail naar driverdesk@tblease.nl   
Nog sneller en gemakkelijker: stel uw vraag via Whatsapp!
App ons via 06 31 65 24 64

Mag ik onbeperkt tanken met mijn Multi Tank Card?

Nee, er zit een limiet op elke Multi Tank Card; in 7 dagen mag er voor maximaal € 250,- getankt worden. Per dag mogen er 2 transacties op de kaart plaatsvinden, bijvoorbeeld 1x Tanken en 1x Olie of 2x Tanken. Dit uit veiligheidsoverweging en om eventueel misbruik van de kaart te kunnen beperken.

Schade aan lease auto┬┤s, wat is er wel en wat is er niet acceptabel?

Schade bij inleveren.

Wat valt onder gebruikersbeschadiging en wat onder inleverschade? Onderstaande folders geven antwoord:

> Gebruiksbeschadiging
> Inleverschade 

Hoe werkt de Alarmcentrale?

Binnenland
In geval van pech of schade, waarbij de auto niet meer rijdbaar is, kunt u altijd bellen met ons alarmnummer: +31 (0)88 607 73 12. Altijd, dus 24 uur per dag, 7 dagen per week. Voor steenslag schades op de voorruit kunt u rechtstreeks contact opnemen met KwikFit ruitschade (0800 – 7007) of Carglass (088 - 040 61 24).

Buitenland
Indien u naar het buitenland gaat bent u ten alle tijden verplicht zelf een reisverzekering af te sluiten. Ook wanneer het leasecontract de repatriëring / sleepkosten van de auto en eventuele kosten voor een vervangende auto dekt.

Waar kan ik mijn oude lease-auto inleveren als mijn nieuwe auto wordt afgeleverd?

Wij verzoeken u vooraf contact op te nemen met TB Lease inzake het inleveren van uw lease-auto. Bij inlevering dient de auto vrij van schade, compleet met (reserve)sleutels, kentekenpapieren deel I en II, groene kaart en eventuele brandstofpas ingeleverd te worden. Tevens dient de auto in- en uitwendig schoon te zijn. Eventuele schoonmaakkosten zijn voor uw rekening. Tijdens inlevering wordt er samen met u een inname rapport opgesteld.

Kan ik met mijn tankpas ook in het buitenland tanken?

Indien het een internationale tankpas is kan dat. Wanneer u een contract afsluit met daarin brandstof kunt u kiezen tussen een nationale tankpas en een internationale tankpas.

Bestaat de mogelijkheid de lease auto per einde leasecontract te kopen?

Dat is mogelijk. U kunt tegen het verstrijken van de looptijd contact met ons opnemen zodat wij u een "overnameprijs" kunnen geven.

Mag ik het onderhoud aan mijn lease auto laten verrichten bij een dealer naar keuze?

Ja, dat mag mits het een officiële merkdealer betreft.

Mag mijn partner zakelijke kilometers rijden met mijn lease auto?

Indien die partner een geldig Nederlands rijbewijs heeft en uw werkgever hiervoor toestemming geeft dan mag dat.

Moet ik zelf nog een ANWB lidmaatschap afsluiten of is deze service opgenomen in het leasecontract?

Wanneer u kiest voor het servicecomponent reparatie en banden wordt er automatisch een servicepas opgenomen in het contract. Een ANWB lidmaatschap is dan niet nodig. 

Wat is de TB Lease e-mail bekeuring?

Dit is de opvolger van de papieren bekeuring met acceptgiro. Betalen kan veilig en snel met iDEAL,  gewoon vanuit de eigen vertrouwde inbox. Overtikken van betaalkenmerken en rekeningnummers is niet nodig; alles is al netjes ingevuld. Zodra de betaling is gedaan verspringt de betaalindicator in het mailtje van kleur en weet u zeker dat een betaling is gelukt. 

Hoe herkent u een TB Lease e-mail bekeuring?

Voor uw en onze veiligheid zijn in de e-mail een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd:
• Het logo van TB Lease en van AcceptEmail is altijd duidelijk zichtbaar. AcceptEmail is de partner die voor TB Lease de aanmaak en verzending van de bekeuring e-mails verzorgt.
• U ontvangt een e-mail bekeuring altijd rechtstreeks van TB Lease. Controleer het e-mail adres info@bekeuringen.tblease.nl altijd goed, zodat u zeker weet van wie de mail afkomstig is.
• Controleer de bekeuringsgegevens of de plek en tijdstip van overtreding kunnen kloppen.
• In de e-mail bekeuring zit altijd informatie die enkel tussen u en TB Lease  bekend is, zoals uw volledige naam en adres en kenteken van uw lease auto.
• De e-mail bekeuring is geen directe link naar iDEAL; u komt eerst op de landingspagina van AcceptEmail. Vanaf deze pagina kiest u met welke bank u wilt betalen. Controleer tijdens de betaling of u zich in de internetomgeving bevindt van uw bank. Dit controleert u aan de hand van het internetadres in de adresbalk van uw browser.
• Betalen begint en eindigt altijd op de transactiepagina van AcceptEmail die begint met https://transaction.AcceptEmail.com ((controleer de ‘s’ in ‘https en of u een slotje ziet’). De rest van het adres is een niet te raden algoritme. In de linkerbovenhoek op deze pagina ziet u in een groen omrand vakje AcceptEmail BV in de URL staan: dubbelklikken op de naam toont ons security certificate.
• Elke e-mail bekeuring bevat een beveiligd betaalstrookje, dat niet kan worden gewijzigd door de ontvanger.
• Mailtjes zijn voorzien van actuele status- en betaalinformatie. Zodra de betaling is gedaan verspringt het betaalstrookje van kleur en weet u zeker dat de betaling gelukt is.
Controleer altijd goed waar u bent en wat u doet. Als u het niet vertrouwt kunt u contact opnemen met TB Lease. Klik, in geval van twijfel, nooit links in verdachte berichten aan.

Is de TB Lease e-mail bekeuring veilig?

Ja, wij hebben veel aandacht besteed aan de beveiliging. Wij zorgen ervoor dat de afzender van de e-mails altijd kan worden geïdentificeerd via e-mail authenticatie. Voor extra veiligheid wordt de informatie in het betaalstrookje in de e-mail via een aparte, streng beveiligde verbinding gecommuniceerd. Na het klikken op de betaallink door de ontvanger wordt het betaalproces altijd gestart vanaf de SSL beveiligde transactiepagina van AcceptEmail. Omdat AcceptEmail voor de betaling met iDEAL gebruik maakt van de internet- of mobiele betaalapplicatie van uw eigen bank of de betreffende betaalmethode is betalen zeer veilig. 

Hoe verloopt de betaling?

Voor het uitvoeren van de betaling met iDEAL heeft TB Lease  geen confidentiële informatie nodig, zoals bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer, noch wordt gevraagd om gebruikersnamen en/of wachtwoorden om in te loggen. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening. U kiest zelf met welke bank u wil betalen en doet dat vervolgens vanuit de beveiligde bankomgeving, die uiteraard voor niemand toegankelijk is, ook niet voor TB Lease. Tijdens de betaling ziet u altijd wie de begunstigde is van de betaling en welk bedrag u aan dit bedrijf betaalt. Betaling kan enkel en alleen plaatsvinden naar de rekening van de TB Lease. TB Lease  is niet betrokken bij de geldoverdracht. Dit zorgt er voor dat het altijd duidelijk is aan wie u wat betaalt. 

Hoe kan ik de digitale bekeuring betalen?

Het werkt heel eenvoudig: U ontvangt een betaalverzoek als e-mail in uw inbox. De betaling kan direct en snel op een veilige manier worden gestart vanuit de eigen inbox, vanaf elke PC, tablet of smartphone. Om te betalen klikt u op het betaalstrookje in de e-mail of een betaalbutton in de e-mail. U landt op de beveiligde transactiepagina en kiest uw bank om te betalen. Alle benodigde gegevens zijn al voor u ingevuld. Nu hoeft u alleen nog in uw eigen vertrouwde bankomgeving uw bevestiging voor akkoord van betalen te geven. De betaling gaat zoals u dat gewend bent, via internet- of mobiel bankieren van uw eigen bank met de bekende specifieke bank beveiliging. Bij de betaling worden de gegevens gebruikt zoals getoond in de e-mail: foutief betalen is zo uitgesloten.

Welke betaalmethodes worden aangeboden via de e-mail bekeuring?

Vooralsnog is alleen betaling via iDEAL mogelijk.

Wat heb ik nodig om een TB Lease e-mail bekeuring te kunnen betalen?

Om een e-mail bekeuring te kunnen betalen met iDEAL moet u de beschikking hebben over een internetverbinding en een internet betaalrekening. In Nederland kan worden betaald met iDEAL vanuit ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, KNAB, Deutsche Bank, Regiobank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Ik zie geen TB Lease e-mail bekeuring. Wat moet ik doen om deze wel te kunnen zien?

Als u verbinding met het internet heeft en u ziet toch de e-mail bekeuring of andere plaatjes niet, kies dan in uw mailprogramma voor het weergeven van afbeeldingen. U kunt ook klikken op de betaallink of knop die in de tekst van de e-mail staat. 

Ik heb net betaald, maar de e-mail bekeuring in mijn inbox geeft dat nog niet aan. Hoe kan dat?

Na de betaling geeft de e-mail bekeuring onmiddellijk de nieuwe status van de betaling aan. Om de actuele status van uw e-mail bekeuring ook in uw inbox te kunnen zien dient u eerst de afbeeldingen opnieuw te downloaden. Doorgaans volstaat het om de e-mail opnieuw te openen of verversen, dit is echter afhankelijk van uw e-mail service provider. 

Kan ik een e-mail bekeuring doorsturen?

Ja, de e-mail bekeuring gaat in zijn geheel naar de nieuwe ontvanger, met de juiste betaalstatus. Het dynamische betaalstrookje voorkomt dat de ontvanger van een e-mail bekeuring dubbel betaalt: als een van de twee ontvangers (de eerste ontvanger of diegene naar wie geforward is) betaalt, toont de e-mail bekeuring bij beide ontvangers de status ‘betaald’. 

Wat als ik een e-mail bekeuring (per ongeluk) uit mijn inbox heb verwijderd?

U kunt hiervoor contact opnemen met de Driver Desk via driverdesk@tblease.nl of bel: 088 607 70 99.

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. TB Lease houdt zich in alle gevallen aan de eisen die zijn gesteld in de Wet bescherming persoonsgegevens. Gegevens die door de verzender zijn verstrekt zullen nooit aan derden worden doorgegeven of verkocht. TB Lease gebruikt de gegevens alleen voor de dienst zelf en voor informatie over het (statistische) gebruik ervan. Tevens is verzending van (o.a.) bekeuringen naar het privé adres van de leaserijder is toegestaan op grond en ter uitvoering van de afspraken die gemaakt zijn tussen de werkgever en TB Lease. (Algemene Voorwaarden artikel 20.2). De Wet Bescherming Persoonsgegevens beschouwt dit als een toegestane uitzondering. 

Ik heb e-mail niet ontvangen/Wat als e-mail niet aankomt?

TB Lease  heeft een procedure om dit af te vangen. Wij constateren altijd of een e-mail niet aankomt en zullen dan of alsnog de bekeuring per e-mail verzenden of de bekeuring per post versturen.

Ik zou bekeuringen per e-mail krijgen maar krijg er nu een per post, hoe kan dat?

Als de e-mail niet aankomt op het bij ons bekende e-mail adres, constateren wij dat. Wij kunnen ervoor kiezen om de bekeuring dan per post te versturen als het te lang duurt om de e-mail succesvol te versturen. Ook kan het zijn dat u in de overgangsperiode zit tussen postverzending en e-mailverzending. Dan kan het voorkomen dat u tijdelijk beide manieren van verzending ontvangt.

Ik wil bekeuringen niet per e-mail maar graag per post ontvangen

Neem hiervoor contact op met uw werkgever. Deze kan bij ons een verzoek indienen om de bekeuringen per post i.p.v. per e-mail aan u te laten sturen.

Ik wil in bezwaar gaan, hoe doe ik dat?

Net als altijd kunt u in bezwaar gaan tegen de bekeuring. In de bekeuring of de bijlage vindt u instructies hiervoor. 

Waarom bekeuringen via e-mail?

Duurzaamheid en excellente dienstverlening spelen bij TB Lease  een grote rol. Wij onderzoeken continue wat nodig is om onze processen en werkwijzen beter te laten aansluiten bij de behoeften van onze relaties en hoe wij duurzamer kunnen ondernemen. Daarom voeren wij digitale bekeuringen in.

Ik was op vakantie en heb niet op tijd de e-mail gezien

Uw werkgever heeft ervoor gekozen dat TB Lease de betaling van de bekeuring direct met u afhandelt. TB Lease is niet verantwoordelijk voor het tijdig ontvangen en lezen van een bekeuring, of deze nu per post of e-mail verstuurd is.

Mijn e-mail adres is gewijzigd en nu?

Geef alstublieft en zo snel mogelijk deze wijziging door aan de TB Lease  Driver Desk via driverdesk@tblease.nl of bel: 088 607 70 99.. 

Uw leaseauto inleveren

Aan het einde van de contractperiode kunt u uw leaseauto inleveren bij één van onze inleverlocaties. Maak hiervoor een afspraak via telefoonnummer 036 547 44 66.
 
Tijdens de inname wordt direct samen met u een bindend inname rapport opgemaakt. In dit rapport worden de inleverschades en gebruiksbeschadigingen van uw auto geregistreerd.

Inleveren bij de dealer

Wilt u uw leaseauto achterlaten bij de dealer? Dit kan. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken. Indien u hiervoor kiest ontvangt u geen bindend inname rapport. Deze wordt alleen opgemaakt bij een officieel Athlon Car Lease inleverpunt.

Wat dient u allemaal in te leveren?

Uw auto. Daarnaast vragen wij u de volgende items achter te laten in het dashboardkastje:
•Kentekenbewijzen deel I en II (1a en 1b).
•De groene kaart en het onderhoudsboekje.
•Reservesleutels en eventueel de codekaart.
•Alle meegeleaste accessoires.
•Radioaccessoires, bijvoorbeeld de codekaart.
•Eventuele software voor het navigatiesysteem.
•APK-bewijs (indien van toepassing).

Brandstofpassen hoeven niet ingeleverd te worden. Knip deze door en stuur de doorgeknipte kaart naar Athlon Car Lease, Postbus 60250, 1320 AH Almere. Meld uw leaseauto tenslotte af bij uw vaste TB Lease contactpersoon of uw wagenparkbeheerder.
 

Bekijk hier onze
lease acties!

Duurzame mobiliteit

Vergelijk
uw
leaseofferte
Wij doen u vrijblijvend een concurrerend aanbod
Ik wil een