Bekeuring

Bekeuringen

Meest gestelde vragen

Arrow down Lees verder

Onderstaand een overzicht van enkele veel voorkomende vragen. Liever persoonlijk contact of staat uw vraag er niet bij? Neem direct contact op. Bel 088 607 70 99 of mail naar driverdesk@tblease.nl.

Wat is de TB Lease e-mail bekeuring?

Dit is de opvolger van de papieren bekeuring met acceptgiro. Betalen kan veilig en snel met iDEAL,  gewoon vanuit de eigen vertrouwde inbox. Overtikken van betaalkenmerken en rekeningnummers is niet nodig; alles is al netjes ingevuld. Zodra de betaling is gedaan verspringt de betaalindicator in het mailtje van kleur en weet u zeker dat een betaling is gelukt. 

Hoe herkent u een TB Lease e-mail bekeuring?

Voor uw en onze veiligheid zijn in de e-mail een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd:
• Het logo van TB Lease en van AcceptEmail is altijd duidelijk zichtbaar. 
• U ontvangt een e-mail bekeuring altijd rechtstreeks van TB Lease. Controleer het e-mail adres info@bekeuringen.tblease.nl altijd goed, zodat u zeker weet van wie de mail afkomstig is.
• Controleer de bekeuringsgegevens of de plek en tijdstip van overtreding kunnen kloppen.
• In de e-mail bekeuring zit altijd informatie die enkel tussen u en TB Lease  bekend is, zoals uw volledige naam en adres en kenteken van uw lease auto.
• De e-mail bekeuring is geen directe link naar iDEAL; u komt eerst op de landingspagina van AcceptEmail. Vanaf deze pagina kiest u met welke bank u wilt betalen. Controleer tijdens de betaling of u zich in de internetomgeving bevindt van uw bank. Dit controleert u aan de hand van het internetadres in de adresbalk van uw browser.
• Betalen begint en eindigt altijd op de transactiepagina van AcceptEmail die begint met https://transaction.AcceptEmail.com ((controleer de ‘s’ in ‘https en of u een slotje ziet’). De rest van het adres is een niet te raden algoritme. In de linkerbovenhoek op deze pagina ziet u in een groen omrand vakje AcceptEmail BV in de URL staan: dubbelklikken op de naam toont ons security certificate.
• Elke e-mail bekeuring bevat een beveiligd betaalstrookje, dat niet kan worden gewijzigd door de ontvanger.
• Mailtjes zijn voorzien van actuele status- en betaalinformatie. Zodra de betaling is gedaan verspringt het betaalstrookje van kleur en weet u zeker dat de betaling gelukt is.
Controleer altijd goed waar u bent en wat u doet. Als u het niet vertrouwt kunt u contact opnemen met TB Lease. Klik, in geval van twijfel, nooit links in verdachte berichten aan.

Hoe verloopt de betaling?

Voor het uitvoeren van de betaling met iDEAL heeft TB Lease  geen confidentiële informatie nodig, zoals bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer, noch wordt gevraagd om gebruikersnamen en/of wachtwoorden om in te loggen. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening. U kiest zelf met welke bank u wil betalen en doet dat vervolgens vanuit de beveiligde bankomgeving, die uiteraard voor niemand toegankelijk is, ook niet voor TB Lease. Tijdens de betaling ziet u altijd wie de begunstigde is van de betaling en welk bedrag u aan dit bedrijf betaalt. Betaling kan enkel en alleen plaatsvinden naar de rekening van de TB Lease. TB Lease  is niet betrokken bij de geldoverdracht. Dit zorgt er voor dat het altijd duidelijk is aan wie u wat betaalt. 

Ik zie geen TB Lease e-mail bekeuring. Wat moet ik doen om deze wel te kunnen zien?

Als u verbinding met het internet heeft en u ziet toch de e-mail bekeuring of andere plaatjes niet, kies dan in uw mailprogramma voor het weergeven van afbeeldingen. U kunt ook klikken op de betaallink of knop die in de tekst van de e-mail staat. 

Ik heb net betaald, maar de e-mail bekeuring in mijn inbox geeft dat nog niet aan. Hoe kan dat?

Na de betaling geeft de e-mail bekeuring onmiddellijk de nieuwe status van de betaling aan. Om de actuele status van uw e-mail bekeuring ook in uw inbox te kunnen zien dient u eerst de afbeeldingen opnieuw te downloaden. Doorgaans volstaat het om de e-mail opnieuw te openen of verversen, dit is echter afhankelijk van uw e-mail service provider. 

Wat als ik een e-mail bekeuring (per ongeluk) uit mijn inbox heb verwijderd?

U kunt hiervoor contact opnemen met de Driver Desk via driverdesk@tblease.nl of bel: 088 607 70 99.

Ik zou bekeuringen per e-mail krijgen maar krijg er nu een per post, hoe kan dat?

Als de e-mail niet aankomt op het bij ons bekende e-mail adres, constateren wij dat. Wij kunnen ervoor kiezen om de bekeuring dan per post te versturen als het te lang duurt om de e-mail succesvol te versturen. Ook kan het zijn dat u in de overgangsperiode zit tussen postverzending en e-mailverzending. Dan kan het voorkomen dat u tijdelijk beide manieren van verzending ontvangt.

Mijn e-mail adres is gewijzigd en nu?

Geef alstublieft en zo snel mogelijk deze wijziging door aan de TB Lease  Driver Desk via driverdesk@tblease.nl of bel: 088 607 70 99.

Wij helpen u graag!

Hoe mogen wij contact met u opnemen?